Recensies & Nominaties

Vrij Uitzicht werd genomineerd voor:

- Debuutprijs 2014

- Hebban Thriller Award 2014

- Schaduwprijs 2014

“Deze ‘kasteelthriller’ is een uitstekend debuut, waarmee Anya Niewierra met gemak een plek verovert tussen de beste Nederlandse thrillerauteurs.” Hebban Crimezone.nl ****

“Zelden heb ik een debuut gelezen dat je zo mee sleept in het verhaal. Alsof de auteur dit kunstje al vele malen eerder geflikt heeft. “ Rudi van der Wal, Weekkrant Groot Roosendaal.

​​"Vrij uitzicht is een geweldige thriller en meer dan een dun verhaaltje, het is een complete geschiedenis, gekleurde personages en een mooie romance die je niet mag missen!" Vrouwenthrillers.nl ****+

"Niewierra heeft met dit boek een uitstekend debuut gemaakt in thrillerland. Haar subtiele en sobere taalgebruik wordt gekenmerkt door korte krachtige én prachtige zinnen die fraaie sfeertekeningen geven. De lezer waant zich vrijwel voortdurend ter plaatse en snuift mee van de sfeer van het dorpje. Ook de personages zijn goed uitgediept. Het verhaal zal vooral aanslaan bij lezers die houden van langzaam opgebouwde spanning zonder al te veel geweld en gruwelijkheden. Dit boek is een ware pageturner en verdient vier dikke sterren!" Charles Kuijpers, De Perfecte Buren ****

“Door het tempo en de inhoud, met dagelijkse beslommeringen gelardeerd met méér dan een vleug romantiek in een Franse sfeer die je bijna ruikt en proeft, neigt Vrij uitzicht eerder naar een spannende roman dan een ‘heuse’ thriller. Tegelijkertijd is het hoge ‘kasteelromangehalte’  juist wat het boek erg prettig lezen maakt, samen met de losse, intieme schrijfstijl. Vrij uitzicht is een sfeervol, veelbewogen verhaal met op het eind een twist vol onverwacht mededogen.” ChantalH’s Walhalla der boeken ****

"Een zinderend kat-en-muis-spel dat langzaam wordt ontrafeld." Leven in Frankrijk.

“Niewierra slaagt er knap in om een mysterie te creëren dat zich langzaam ontrafelt. Ze maakt daarbij bovendien handig gebruik van de omgeving. Het Franse dorpje waar het verhaal zich afspeelt is een personage op zich.” Tim Geurts, Dagblad De Limburger ***

​"Niewierra heeft een goede thriller neer weten te zetten. Lezers van 'Vrij Uitzicht' wanen zich echt in het Franse dorpje. Knap hoe de auteur dat voor elkaar heeft gekregen. Je wordt als lezer echt in spanning gehouden over het geheim uit het verleden. Wat heeft Tess gedaan? En wie zit er nu achter haar aan om het verleden te wreken? Je blijft doorlezen in het verhaal om antwoord op je vragen te krijgen. Het spannende en zeer goede debuut doet uitkijken naar het volgende boek van de auteur." Leesfanaten ***

"Anya zorgt ervoor dat je blijft doorlezen. Goed opgebouwde thriller die leest als een speer." Wim Krings van DWDD in Thrillerboek.nl ****

“En jawel, haar eerste boek Vrij Uitzicht is meteen een stevige thriller.” Chapeau Magazine

© 2016 by Merel Godelieve